پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آشنایی و معرفی عناصر طراحی باغ ژاپنی
نوشته شده در چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
بازدید : 176
نویسنده : گروه برنامه نویسی اینفوجاب

 

چهار پارامتر اساسی (سنگ، آب، گیاهان و تزئینات) و پنج اصل طراحی باغ (عدم تقارن، محوطه، اقتباس از طبیعت، تعادل و نماد گرایی) در یک باغ ژاپنی وجود دارد. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه این عناصر و اصول طراحی با هم در شکل گیری باغ های ژاپنی تاثیر گذار خواهند بود.

نامتقارن

 همه باغهای ژاپنی دارای طراحی نامتقارن هستند. اما چرا؟ دلیل این موضوع این است که هیچ خط مستقیم یا اشکال هندسی در منظر های طبیعی وجود ندارد، و فقط خطوط منحنی دیده می شود.

آب از عناصر باغ های ژاپنی می باشد.


:: موضوعات مرتبط: معماری , ,
:: برچسب‌ها: باغ ژاپنی , باغ های ژاپنی , محوطه سازی ,



سختی گیر مغناطیسی در خانه ها
نوشته شده در چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
بازدید : 178
نویسنده : گروه برنامه نویسی اینفوجاب

خانه های ما ایرانیان چند سالی است که میزبان سیستم های گرمایشی پکیج که بسیار امن تر از رقبای کهنسال خود یعنی بخاری ها و شومینه های گازی هستند.


:: موضوعات مرتبط: معماری , ,



بازدید : 144
نویسنده : گروه برنامه نویسی اینفوجاب

 

معماری: فاستر و همکارن

سال: ۲۰۰۰ – ۲۰۰۶

سبک: پایدار

موقعیت: نیویورک، آمریکا

برج هرست اولین ساختمان اداری بلند مرتبه ی “سبز” در نیویورک؛ مهارت و هوشی یک گروه معماری بزرگ را یادآوری می کند، فاستر و همکارانش در این پروژه به سمت طراحی ضد کلیشه ای و نوآورانه حرکت کرده اند و ساختمانی خلق کرده اند که تکنیک ها و تکنولوژی های بکر گرفته شده در آن، تحسین برانگیز است. در این بخش و در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از ویژگی های این برج شاخص در منطقه منهتن نیویورک بیاندازیم.


:: موضوعات مرتبط: معماری , ,
:: برچسب‌ها: برج هرست , معماری پایدار , نورمن فاستر ,