با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درختان و درختچه های مناسب در محوطه سازی سبز و طراحی باغ و فضای سبز آنچه حرف اول را می زند آشنایی طراح با گیاهان متنوع و خصوصیات گیاهان مختلف برای منظورهای خاص می باشد . در اینجا به تعدادی از گیاهانی که برای طراحی مناسب می باشند اشاره شده است . اطلاعات بر اساس جزوات درسی و جزوات کنکور کارشناسی ارشد طراحی محیط همچنین از جزوه های اموزشی سازمان پارکها و فضای سبز جمع اوری شده است.
این نمایشگاه، منجر به ایجاد آثاری برجسته و ماندگار از سبک های مختلف معماری در شهر بارسلونا شد. موزه ملی هنر d Art Catalunya و غرفه میس وندر روهه بارسلونا دو نمونه از بناهای به جای مانده از این دوره اند.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد اکسپو ۱۹۲۹، نمایش تاریخ و مدرنیته در جوار یکدیگر بود که در طراحی اغلب غرفه های نمایشگاه به وضوح دیده می شد. غرفه نمایشگاهی بارسلونا در سال ۱۹۳۰ مدت کوتاهی پس از برگزاری نمایشگاه ۱۹۲۹، برچیده شد اما در سال ۱۹۸۳ توسط گروهی از معماران کاتالان تنها با استفاده از چند عکس و نقشه های باقی مانده از ساختمان اولیه، در محل قبلی بازسازی شد.
اکسپو جهانی از دیرباز در پیشبرد نوآوری های معماری، نمایش آخرین دستاورهای روز و گفتمان، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. بسیاری از بناهای تاریخی محبوب که امروز عمدتا نقش المان شهری را به عهده دارند، به منظور شرکت در نمایشگاه جهانی ساخته شده اند. برگزاری هر نمایشگاه در طول تاریخ، به عنوان فرصتی برای ارائه ایده های نو و آزمودن ایده های جسورانه معماران تلقی می شود.
اکسپو به معماران اجازه می دهد تا فارغ از محدودیت های معمول بر ایده های جدید تمرکز نمایند. بسیاری از شاهکارهای معماری دنیا، فقط و فقط برای بیان مفهومی درونی طراحی و ساخته شده اند. این مفهوم تا ابد در کالبد بنا باقی خواهد ماند و در برابر دیدگان مشتاق عموم، پایدار می ماند. برای اولین بار نمایشگاه صنعتی ۱۸۴۴ فرانسه، زمینه ساز برگزاری نمایشگاه جهانی (اکسپو) شد. از این رو فرانسه را خاستگاه اکسپو می نامند. این نمایشگاه هر پنج سال درگوشه ای از دنیا با رقابتی میان همه ی کشورها برگزار می شود. برگزاری اکسپو، سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی و المپیک تلقی می شود.
در این مقاله به بررسی آثار شاخص به جای مانده از نمایشگاه جهانی در طول تاریخ بپردازیم.
این اصطلاح اولین بار برای توصیف دیواره بیرونی ساختمان ها در قرون وسطی استفاده شد. اما در عصر جدید می بینیم که از این سیستم در کلیسای جامع Gothic استفاده شده است. امروزه اصطلاح curtain wall به این صورت تعریف می شود که هر نوع دیوار با هر جنسی که به منظور جلوگیری از نیروی باد یا زلزله و وزن استفاده می شود. البته این سیستم در مناطق ساحلی به دلیل وزش بادهای شدید بسیار مورد توجه است.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز، نمیتوان به فکر فعالیت در دنیای آنلاین بود اما به سئو و بهینه سازی سایت اهمیت نداد. رقبا هر روز قوی تر می شوند و رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا می برند. در نتیجه اگر نتوان در نتایج برتر موتورهای جستجو جایگاهی داشت کسب و کار آنلاین خود را بایستی یک کسب و کار شکست خورده دانست.
شما از طریق رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری که از موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی و یکی از ارکان اصلی سئو سایت است، می توانید محصولات و خدمات خود را همراه با تصاویر و لینک های باکیفیت در سایت های پربازدید و با رنک بالا منتشر نمایید. تبلیغ رپورتاژ آگهی علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.
تنها راه دریافت بک لینک دائمی آن هم از سایت های خبری معتبر بصورتی که از سایت ها حذف نشود و اسپم محسوب نشود و درواقع باعث بهبود رتبه سایت درگوگل شود، خرید رپورتاژ آگهی دائمی و با کیفیت است .
چهار پارامتر اساسی (سنگ، آب، گیاهان و تزئینات) و پنج اصل طراحی باغ (عدم تقارن، محوطه، اقتباس از طبیعت، تعادل و نماد گرایی) در یک باغ ژاپنی وجود دارد. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه این عناصر و اصول طراحی با هم در شکل گیری باغ های ژاپنی تاثیر گذار خواهند بود.
نامتقارن
همه باغهای ژاپنی دارای طراحی نامتقارن هستند. اما چرا؟ دلیل این موضوع این است که هیچ خط مستقیم یا اشکال هندسی در منظر های طبیعی وجود ندارد، و فقط خطوط منحنی دیده می شود.
برج هرست اولین ساختمان اداری بلند مرتبه ی “سبز” در نیویورک؛ مهارت و هوشی یک گروه معماری بزرگ را یادآوری می کند، فاستر و همکارانش در این پروژه به سمت طراحی ضد کلیشه ای و نوآورانه حرکت کرده اند و ساختمانی خلق کرده اند که تکنیک ها و تکنولوژی های بکر گرفته شده در آن، تحسین برانگیز است. در این بخش و در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از ویژگی های این برج شاخص در منطقه منهتن نیویورک بیاندازیم.
قبل از انتخاب منبع آبگرم کویلی مناسب، بایستی چه نکات مدنظر قرار گیرد
لازم است نسبت به تعبیه دریچه منبع منهول برای مواقعی که فشار های کاری بالای 5 بار و ظرفیت های مورد نیاز بیش از 2000 لیتر است، اقدامات مقتضی صورت گیرد تا امکان تعمیر، اسید شویی یا هرگونه سرویس احتمالی دیگر فراهم باشد.
هنگام محاسبه ظرفیت منبع و بار حرارتی ساختمان، تقاضای آبی برای هر واحد مسکونی را در حدود 110 تا 120 لیتر در ساعت در نظر گرفته شود.
اگر ارزان بودن منبع ملاک قرار گیرد، شاید منابع افقی به دلیل سطح حرارتی کمتر، ارزانتر باشند.
می توان در صورت نیاز ساختمان، منبع را دو کویله سفارش داد.
در نظر داشته باشیم که اگرچه راهکارهای بسیاری نظیر جایگزین کردن مبدل های حرارتی توسط عده ای از کارشناسان مطرح می شود، اما با این حال، استفاده از منبع کویلی آبگرم همچنان از راهکارهای تامین آبگرم بهداشتی مورد نیاز ساختمان است.
چنانچه در زمینه مشاوره خرید منبع کویلی آب گرم، انتخاب منبع مناسب با توجه به نیاز ساختمان و یا نصب آن و تعمیر و تعویض منبع موجود نیاز به نظرات کارشناسی دارید، در اسرع وقت با شرکت شوفاژ مخزن تماس بگیرید تا تکنسین های با تجربه ما ضمن حضور در محل، مجموعه ای از با کیفیت ترین خدمات را در زمینه منبع آب گرم کویلی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.
رنگ های اتاق نشیمن را باید بر اساس رنگ های طبیعی موجود در اتاق انتخاب نمود. در وهله ی اول، باید رنگ کف اتاق، شومینه، آجرها یا کارهای سنگی را مورد توجه قرار داد و از تضاد (کنتراست) قوی میان سیاه آمیخته های تیره و روشن پرهیز کرد. چرا که تضادها باعث جلب توجه می شوند و چون معمولا چنین اتاقی را به مطالعه، استراحت، گوش دادن به موسیقی و گفتگو اختصاص می دهیم، میل نداریم هیچ موردی موجب پریشانی حواس ما گردد.
بهتر است پرده یا کرکره هایی را انتخاب کنید که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشند. به عنوان اصلی کلی، توصیه می کنیم که برای رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه ی صندلی ها، از درجاتی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده کنید. با این کار، طرح اصلی اتاق نشیمن با رنگ ها در هم می آمیزد، بدون آن که تضاد فاحشی میان آن ها به چشم بخورد. می توانید با برگزیدن رنگ هایی مناسب برای وسایلی چون گلدان، آباژور و گیاهان تزیینی، سایه روشن های موثری به اتاق بیفزایید.
تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود.
نخستین نکته ای که باید به هنگام انتخاب الگوی رنگی مد نظر داشته باشید، شخصیت خود شماست. سایر سوالات مقدماتی عبارت اند از:
۱- چه نوع فعالیتی قرار است در این مکان انجام گیرد؟
۲- چه نوع رنگ های طبیعی در این مکان وجود دارد؟
۳- به چه مقدار نور احتیاج است؟ این فضا اساسا مکانی است روشن یا تاریک؟
۴- در این جا اساسا مایل به داشتن فضایی گرم یا سرد هستید؟
۵- آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد یا فضایی ساکت و آرام هستید؟
۶- آیا مایلید فضای اتاق بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ی واقعی آن به نظر برسد؟
۷- شکل اصلی اتاق چیست؟ باریک و طویل یا کوتاه و پهن است؟
رنگ سفید معنای عالم روح و فرشتگان را دارد. در سفر پیغمبر(ص) به معراج، وی بعد از گذر از عرش مجید، همه فرشتگان و اسب رفرف که وی را به ملاقات خدا برد را سفید توصیف می نماید. به همین خاطر در مساجد، آیات با رنگ سفید در زمینه لاجوردی نوشته می شود.
رنگ گندمگون آجر
اگر گچ سفید و سفیدکاری نماد روح باشد، رنگ گندمگون آجر (کرم قهوه ای) می تواند نماد جسم باشد و ایوانهای فیروزه ای و سفید وسط نمای ساختمان نماد حرکت از جسم به روح.
لاجوردی
رنگ آسمان شب. مومن سحرخیز این رنگ را دوست دارد و با آن آرامش می یابد. در حقیقت این رنگ انسان مومن عارف را به یاد نماز شب می اندازد. البته از نظر روان شناسیِ رنگ نیز این رنگ آرامش بخش است.
در بیان معماری «حباب، معماری هواست: سازه بادی که با عضو نازکی پوشیده شده و در حفره های ساختمان جای گرفته و سراسر سازه از بالا تا پایین را پوشانده است؛ حباب ها فضای نرمی را در داخل و سازه ی سختی را در خارج به وجود آورده اند که سبب شده فضای موجود و فضای جدید با یکدیگر ترکیب شوند.». ایده ی حباب ها الهام بخش کاربرد خلاقانه ی مصالح بوده تا محیطهای معماری حبابی که تا به حال از لحاظ سازه ای طراحی نشده و یا فاقد کیفیت تجربی هستند.
تاریخچه معماری حبابی
در سال ۱۸۸۷ – نه سال قبل از ساخت نخستین سازه المپیک در آتن توسط فیزیکدان لرد کلوین- چیزی که کلوین از خود پرسید این بود که اقتصادی ترین روش برای تقسیم کردن فضا به سلولهای مساوی چیست تا کمترین سطح در بین آن ها ایجاد شود.
این سبک از معماری متعلق به معماری پیش از اسلام ایران می باشد، تاریخ ایلام و ایران از آغاز به هم گره خورده چرا که ایران زادگاه اصلی ایلامیان بوده است. در این راه متاسفانه از معماری ایلامی اطلاع زیادی در دست نبوده و تنها می توان به نقش مهرهایی که مربوط به دوره اولیه ایلام بوده و یک نقش برجسته مربوط به نینوا که در دوران آشوری بنا شده اشاره کرد.
بناهای شاخص در معماری ایلامی
محوطه قدیمی زاغه در دشت قزوین، تپه سیلك كاشان، معبد چغازنبیل مربوط به دوران ایلامیان، تپه هگمتانه و نوشیجان تپه در استان همدان از نمونههای معماری ایلامی هستند. نمونه دیگر این دوران، معماری مادی استودانها است كه برخی از آنها را در دكان داوود در نزدیكی سرپل ذهاب، در فخریك كردستان و… میتوان مشاهده کرد.
همانطور که در بخش قبلی گفتیم، مسجد “Basuna” واقع در مصر توسط گروه معماری Dar Arafa طراحی و به اجرا رسیده است. مسجد مصر بنایی ساختار شکن نسبت به بافت کهنه منطقه Sohag محسوب می شود. که جلوه تازه بودن آن نسبت به بافت قدیمی این منطقه خود نمایی می کند. این مسجد در منطقه ایی خاکی و پر سر و صدا قرار گرفته و به یک گورستان و ساختمان های مسکونی اشرافیت دارد. که همگی تحت تاثیر رفت و آمد احشام در خیابان ها هستند.
مسجد باسونا پروژه ای ساختارشکن نسبت به بافت کهنه منطقه سوهاگ به شمار می رود که جلوه نوی آن نسبت به بافت کهن این بخش از مصر خودنمایی می کند. مسجد باسونا در منطقه ای پر سر و صدا و گرد و خاکی، مشرف به یک گورستان وساختمان های مسکونی می باشد که همگی تحت تاثیر رفت و آمد احشام در خیابان ها قرار دارند. جاده های خالی، بازارهای موقت هفتگی و سیرکولاسیون شهری قدیمی، از موارد تاثیرگذاری می باشند که بر روی پروژه مسجد تاثیرگذار خواهند بود. یکی از مهم ترین تاثیر عوامل فوق، تعبیه ورودی اصلی به بخش عبادتگاه مسجد بود.
طراحی ساختمان مسجد می بایست آرامش، صلح و هارمونی را به کاربران خود ارائه دهد. به همین دلیل چند نیاز ضروری را باید به بافت و طراحی مفهومی مسجد اضافه کند. این راه حل بسته به تعبیه دیوار دولایه (دیوار دو جداره آجری با فضای خالی بین دو پوسته) داشت که فقط یک پنجره در آن قرار می گرفت که رو به گورستان قرار داشته، که با یک سیستم سقف هیبریدی پوشش شده بود.
بحث گروهی پیرامون نظام طبقاتی حاکم در دوران ساسانی نکات جالبی را مطرح می کرد که یکی از آنها تناسب بین این نظام کاستی و ساختار سلسله مراتبی شهر است. بنابراین دانش، شهر گور، شهری کاملاً ساخته ساسانیان است. همچنین مسائل مطرح شده در مورد فضای مرکزی شهر بسیار قابل تامل بود. مسائلی در مورد ارتباط منار با سازه های دیگر (اگر وجود داشته اند)، کاربری آن محدوده، ارتباط منار با چهارطاقی باقی مانده از شهر باستانی و دلیل عدم تقسیم بندی فضای مرکزی شهر.
مساله مهم دیگر، دلیل ساخت منار بود. در ادامه چند کاربری متصور برای منار که در بحث گروهی ذکر شدند، آورده شده است:
-با توجه به کاربری منارهای امروزی که نوادگان این منار باستانی محسوب می شوند، آیا این سازه در حکم شاخص و راهنمایی برای بنایی مهم در پیرامون خود بوده است؟ و اگر اینگونه بوده چرا بنا در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و این بنای مهم در کنار آن قرار گرفته؟ رابطه این دو سازه چگونه بوده؟ آیا همجوار بوده اند یا جدای از هم؟
آنچه از شهر گور باقی مانده مناری است که در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و چند تپه خاکی که روزگاری البته حصارهای خشتی شهر را شکل می داده اند. با وجود باقی مانده های این منار مرتفع در میان این دشت وسیع، مسلماً اولین حسی که در ادراک فضا درگیر می شود، حس بینایی است که این منار خشتی با هر کاربری که پیش از این داشته، امروز حکم راهنمایی را دارد که مخاطب را مستقیم به میانه شهر گور می کشاند. منار مرتفع با زمینه ای از کوههای اطراف و خط آسمان باشکوهشان و همنشینی زیبای آبی آسمان صاف و رنگ اُکر خاک، تصویری است که بدون مزاحمت بصری و پیوسته و مدام دیده می شود. حس شنوایی اما در آرامش همه سکوت را جذب می کند و گهگاهی صدای باد که در میان محصولات زمینهای کشاورزی می پیچد.
وجود کوههای اطراف نیز که نزولات آسمانی را به سمت دشت هدایت می کنند همه برکت است و مایه زندگی، نشان هوشمندی در مکانیابی شهر است.
سبک معماری دیکانستراکشن سبکی از معماری است که توسط ژاک دریدا فیلسوف معاصر فرانسوی بنیان گذاری شد، او یکی از فلاسفه مکتب پساساختارگرایی است.
دیکانستراکشن در فارسی به معنای ساختارزدایی، شالوده شکنی، بنیان فکنی، ساختار شکنی و بنیان فکنی ترجمه شده است. چون عده ای از ساختارگرایان با عقاید ساختارگرایانه به مخالفت برخاستند و به مکتب دیکانستراکشن متمایل گردیدند، به این مکتب پساساختارگرایی نیز گفته می شود.
ساختارگرایان معتقدند با استفاده از استدلال استقرایی و بررسی نظم پدیده های مشابه و تکراری می توان روابط پدیده ها را کشف کرد و چون همه اعمال انسان از ضمیر ناخودآگاه او شکل می گیرد، این تکرار و نظم در پدیده های انسانی وجود دارد، در حالی که دیکانستراکشن ها معتقدند هر پدیده و هر متنی، ماهیت مستقل خود را دارد و هیچ دو فرد یا پدیده مشابه و تکراری وجود ندارد.